Thursday, February 17, 2011

contohi la perwatakan Baginda.. ^__^



Senyuman ^__^ itulah yang senantiasa terukir di bibir junjungan mulia nabi kita Muhammad saw., yg baru sahaja kiter sambut hari kelahirannya.. ^__^ Dalam setiap perilakunya, Baginda tersenyum ketika bertemu dengan sahabatnya. Saat beliau menahan amarah atau ketika Baginda berada di majlis peradilan sekalipun.
فهذا جرير -رضي الله عنه- يقول -كما في الصحيحين-: ما حَجَبني رسولُ الله -صلى الله عليه وسلم- منذُ أسملتُ، ولا رآني إلا تَبَسَّم في وجهي.
Diriwayatkan dari Jabir dalam sahih Bukhari dan Muslim, berkata, “Sejak aku masuk Islam, Rasulullah saw tidak pernah menghindar dariku. Dan beliau tidak melihatku kecuali beliau pasti tersenyum kepadaku.”
 Suatu ketika Muhammad saw. di datangi seorang Arab Badui, dengan serta merta ia berlaku kasar dengan menarik selendang Muhammad saw., sehingga leher beliau membekas merah. Orang Badui itu bersuara keras, “Wahai Muhammad, perintahkan sahabatmu memberikan harta dari Baitul Maal! Muhammad saw. menoleh kepadanya seraya tersenyum. Kemudian beliau menyuruh sahabatnya memberi harta dari baitul maal kepadanya.”
Begitu hebat nya baginda.. walau pun dikasari.. masih boleh tersenyum... ^_^ 
so mari la kita sama2 menguntumkan senyuman.. kerana senyuman itu juga adalah sedekah.. hihihihi pissssssss!!!  ^__^ 

hihihihihi.. ^_6 tomey nyerr.. =P

 nih cenyum ker terkejut.. kuikuikui =p

2 comments:

  1. as'salam .. waa .. new update la .. tjok pn best .. lgu pn best .. (; .. senyum sokmo yer ..
    (//.~)v .. pissss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts